sobota, 15 listopada 2014

"Opowieści z Narnii. Książę Kaspian" C.S. Lewis




Oryginalny tytuł: Prince Caspian
Autor: C. S. Lewis
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 221
Gatunek: Fantastyka
Rok wydania: 1951
Moja ocena: 9/10








Narnia w niebezpieczeństwie. Rodzeństwo Pevensie: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja w niewiadomy sposób przenoszą się z powrotem do krainy, w której niegdyś byli królami. Mimo, że w rzeczywistości minął rok, w Narnii minęło około 1000 lat. Okazuje się, że wszystko się zmieniło. Nad morzem ratują karła, który opowiada im, co złego dzieje się w krainie. Czy pomogą Księciu Kaspianowi zdobyć tron?

Jest to drugi tom z serii "Opowieści z Narnii", który mnie bardzo zaskoczył. Czytałam pierwszą część, gdyż była to moja lektura szkolna, a teraz mam okazję przeczytać kolejne części i bardzo się z tego cieszę! Autor przenosi czytelnika w świat fantazji, w którym drzewa ożywają, a zwierzęta mówią. Narnia jest światem idealnie wykreowanym. Za każdym razem dzieje się coś niespodziewanego.

Postacie w tej części zostały trochę mniej opisane. Być może ze względu na to, że jest to druga część serii, a autor skupił się raczej na wydarzeniach. Żeby dowiedzieć się trochę więcej o wyglądzie bohatera oraz o ich charakterze, lepiej odnieść się do części pierwszej. Najbardziej mimo wszystko polubiłam Łucję, która najbardziej wierzyła w Aslana i dążyła do swojego celu.

Książka jest napisana łatwym językiem, dzięki czemu czyta się ją bardzo szybko. W książce przepiękne obrazki, które pobudzają fantazję.

Uważam, że każdy powinien przeczytać całą tę serię (albo chociaż tom pierwszy) bez względu na wiek i płeć. Jest to tradycyjna fantastyka, którą każdy powinien znać. Powstały również filmy na podstawie trzech pierwszych części. Czwarta ekranizacja powinna ukazać się w 2015 roku.

2 komentarze:

  1. Miałam okazję czytać jedynie pierwszy tom - pamiętam, że wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Nie jestem jednak pewna, jak teraz odebrałabym tę serię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tymczasem zapraszam do wzięcia udziału w Świątecznej Kartce z alicee 16 :) Więcej szczegółów pod tym linkiem http://alawkrainieksiazek.blogspot.com/2014/11/swiateczna-kartka.html ~ Pozdrawiam alicee 16

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥