sobota, 17 stycznia 2015

"Flip" Martyn Bedford

Oryginalny tytuł: Flip
Autor: Martyn Bedford
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 288
Gatunek: literatura współczesna, młodzieżowa
Rok wydania: 2014
Moja ocena: 6/10







Alex budzi się w cudzej sypialni, w ciele Philipa. „Przespał” kilka miesięcy, jego ostatnie wspomnienia są z grudnia; zamiast w Londynie jest w małej miejscowości niedaleko Leeds, pod koniec czerwca! Chłopak nie rozumie co się stało, ale ma nadzieję, że nawet w cudzym ciele własna matka go rozpozna. W szkole unika znajomych, próbuje udawać, że jest Philipem. Podczas gdy Alex jest dobrym uczniem, mistrzem szachowym, Philip (przez przyjaciół nazywany Flip) kiepsko się uczy, za to świetnie gra w krykieta i ma dwie dziewczyny.
sklep.gwfoksal.pl


Alex jest raczej nieśmiałym chłopakiem. Należy do przeciętniaków. Pamięta tylko, jak wracał do domu 22 grudnia, a budzi się 23 czerwca. Co gorsza, nie budzi się w swoim ciele. Chłopak, do którego należy owe ciało ma na imię Philip, jest przystojny, umięśniony, a w dodatku ma dwie dziewczyny. Alex nie ma pojęcia, jak zmienił ciało. Nie wie również, jak może do niego wrócić.

Książka jest pisana przystępnym językiem. Naprawdę przyjemnie się ją czytało. Nie było trudnych wyrazów, więc nie trzeba zastanawiać się nad sensem zdań, słów, itp. Nieskomplikowane dialogi, tematyka niemal z Hollywood pojawiają się już na samym początku, co może niektórych zrazić. Jednak po wciągnięciu się w fabułę, można dostrzec przekaz, jaki autor pragnie nam pokazać.

To tak jakby "poradnik" na to, by spojrzeć na swoje życie z innej strony i odpowiednio je uporządkować. Mimo, że nie będzie ono wspaniałe, najważniejsze, żeby było własne. 

Ze względu na to, że jest to książka młodzieżowa, polecam ją właśnie nastolatkom. Warto ją przeczytać, naprawdę! 

1 komentarz:

  1. Czytałam tą książkę, ale nie wiem czy ty też masz takie wrażenie niedosytu ? :)
    Ale ogólnie rzeczywiście książka miła dla oka. Jeśli chcesz to wpadnij do mnie : http://lifewithoutpassionkilling.blogspot.com/ zaczęłam pisać moje pierwsze opowiadanie i chce wiedzieć czy jest w miarę dobre :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥