wtorek, 21 lipca 2015

Book TMI Tag



Dzisiaj przygotowałam dla was kolejny tag i zdaję sobie sprawę z tego, że całkiem niedawno pojawił się "Girl Online Tag", ale z okazji wczorajszego święta :)  chciałam, żebyście choć trochę lepiej mnie poznali. Nie będę przedłużać, bo tag jest dosyć długi, więc zapraszam do czytania.

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Pewnie zdziwi was mój wybór, a szczególnie to, że nie jest to kobieta. Według mnie najlepszy styl ma Warner z "Dotyku Julii" Tahereh Mafi. Chodził tylko w wyprasowanych, gładkich koszulach, eleganckich spodniach i od razu było widać, że jego ubiór nie jest tani. Był idealny, cóż więcej mogę powiedzieć.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Jestem monotematyczna, wiem. Moim fikcyjnym zauroczeniem jest Warner, którego pokochałam od samego początku. 


3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Eleonora z "Eleonory i Parka" idealnie tutaj pasuje. Naprawdę ją lubiłam, była... miła. Jednakże zakończenie kompletnie zmieniło moje nastawienie do niej. 


4. Największa książka na twojej półce?
Słownik wyrazów obcych i trudnych (ponad 1000 stron)

5. Najcięższa książka na twojej półce?
j.w.

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie mam i raczej nie będę mieć (chyba że "Dotyk Julii" zostanie zekranizowany, wtedy sobie zakupię)

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Mam gumową bransoletkę z napisem "Czytam na okrągło", ale biżuterii fandomowej nie mam. 

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Mer i Maxon, aczkolwiek to jest pewne, że będą razem, mimo to, nie przeczytałam "Następczyni" i w najbliższym czasie się za nią nie zabiorę, więc ustalmy, że nie mam pojęcia, czy będą nadal razem. 

9. Ulubiona seria książek?
"Dotyk Julii" oczywiście.

10. Ulubiony soundtrack z książki?
"Zostań, jeśli kochasz", nic więcej nie mogę powiedzieć.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
"Flip" Martyna Bedforda. Po przeczytaniu tej książki czuję niedosyt i chcę więcej, a jedynym tego rozwiązaniem jest kontynuacja (której nie ma, oczywiście)

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
j.w. 

13. Od kiedy czytasz?
Odkąd tylko pamiętam. Byłam jedynym dzieckiem w maluchach, które umiało czytać. 

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Pottermore przydzielił mnie do Slytherinu. Ślizgoni górą! 

15. Czego szukasz w książce?
Niesamowitych zwrotów akcji i rozbudowanego wątku miłosnego.

16. Ulubiony cytat?
Książka "Dotyk Julii" to jeden wielki cytat. 

17. Ulubiona okładka?
Ile razy wspominałam w tym tagu o tej książce? Trylogia "Dotyk Julii" ma przepiękne okładki. 

 18. Akcja vs romans?
Romans z akcją?

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie nie idę, leżę i płaczę, na nic innego nie mam sił.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Zależy. Maksymalnie tydzień, to na pewno. 

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Aktualny kac, który męczy mnie po przeczytaniu "Wybacz mi, Leonardzie" trwa do dziś. Mój średni kac książkowy trwa do tygodnia. (raz zdarzyło się, że trwał 2 miesiące)

22. Najmniej lubiana książka?
Aktualnie "Węzeł Światów" Jacka Izworskiego.

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Odwaga, poczucie humoru, dystans do siebie.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Brak szacunku, zamknięcie w sobie. 

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Kocham mówić o książkach :)

26. Straszna książka?
"Pałac Północy" i "Książę Mgły" Carlosa Ruiza Zafóna był momentami przerażające. 

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?

Nie pamiętam, bo musiało to być dawno. Wydaje mi się, że przy książce "Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
j.w.

29. Ulubiony tytuł?
"Czas Żniw" (nie wiem dlaczego. Mam sentyment do tego tytułu)

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Węzeł Światów" Jacka Izworskiego 

31. Co teraz czytasz?
"Zakon Mimów" Samanthy Shannon ♥ ♥ ♥ ♥ 

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Na podstawie przeczytanej przeze mnie książki: "Zostań, jeśli kochasz", ale zaczęłam również oglądać "Igrzyska Śmierci" i przerwałam w połowie. 

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Mały Książę. Chyba nie potrzeba tutaj żadnych komentarzy.

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Tahereh Mafi. Zdziwieni? 

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Wszelkiego rodzaju słodycze. 

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Nie mam takiego jednego.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Na pewno w świecie "Rywalek". 

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Cały czas to robię.

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Szlama. 

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tworzę tylko czasami. Nie mam na to czasu. Jeśli mam wenę, to piszę. 

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Różdżka.

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Trybuny...

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
https://youtu.be/w5witD2VEYM
"Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han 

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie mam.

45. Użyłaś go kiedyś?
Skoro nie mam, to nie mogłam go użyć. 

46. Ile masz książek?
Nie liczę ich. Kolekcjonowanie książek zaczęłam stosunkowo niedawno, zapełniłam mniej więcej dwie całkiem spore półki.

47. Kogo tagujesz?
Każdego, kto ma ochotę wykonać ten tag. Nikogo nie zmuszam ;)

2 komentarze:

  1. Interesujące odpowiedzi;)
    Nigdy dotąd nie zwróciłam uwagi na dziwność inwektywy "szlama":)
    Co do biżuterii i ilości książek u mnie - łomatko:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kocham Warnera i jeżeli kiedyś też zrobię tmi tag to na pytania nr 1,2,9,16,17,34 odpowiem podobnie jak i nie tak samo.Seria "Dotyk Julii" to jedna z lepszych jakie czytałam i widzę,że znalazłam w końcu kogoś kto podziela moje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥