środa, 11 lutego 2015

"Elita" Kiera Cass



Oryginalny tytuł: The Elite
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 328
Gatunek: literatura młodzieżowa 
Rok wydania: 2014

Moja ocena: 5/10






Do pałacu przybyło trzydzieści pięć dziewcząt. Teraz zostało ich tylko sześć. Ami i książę Maxon stają się sobie coraz bliżsi, jednak dziewczyna wciąż pamięta o Aspenie, chłopaku, którego darzyła szczerą miłością jeszcze zanim trafiła do pałacu.


Eliminacje nadal trwają. America nie jest pewna swoich uczuć. Jako jedna z niewielu dotarła do drugiego etapu. Aspen cały czas jest bliski jej sercu. Mimo to dopuściła wreszcie do siebie myśl, że ona i Maxon mogą znaczyć coś więcej.  Dziewczyna nie potrafi jednak dokonać odpowiedniego wyboru. 

"Elita" to już drugi tom serii autorstwa Kiery Cass. Pierwsza część była wspaniała pod każdym względem. Pochłonęła mnie, a po skończeniu jej, czułam presję do przeczytania kontynuacji. Miałam nadzieję, że nie zawiodę się i pokocham "Elitę" tak samo jak "Rywalki".

Język autorki nic się nie zmienił. Kiera Cass w tej książce ponownie poruszyła ważny i nieunikniony temat: polityka. Tworząc oddzielny świat, pełen najdrobniejszych szczegółów, opisała również system władzy tam panujący. 

Owszem, "Elita" jest dobrą pozycją, ale nie skradła mojego serca. Powtórzyły się niektóre momenty z pierwszej części, co jest zdecydowanym minusem. Dodatkowo America stała się bardziej denerwująca. Jej zachowanie było tak naiwne, że miałam ochotę ją, kolokwialnie mówiąc, zatłuc. Trzeba jeszcze dodać Aspena, którego nie lubiłam od samego początku i zdecydowanie nie polubię za żadne skarby. 

Mówię to z ciężkim sercem, ale niestety prawdą jest, że "Elita" jest znacznie gorsza od swojej poprzedniczki. Całe szczęście, że nie wszystko zostało zaprzepaszczone. Można to zobaczyć chociażby po zakończeniu, ponownie budzącym zainteresowanie i ciekawość, co wydarzy się dalej.


Rywalki | Elita | Jedyna | The Heir 



2 komentarze:

  1. Słyszałam, że książka jest podobno najgorsza w serii, miałam po nią sięgnąć, ale nie wiem czy czas jest tego warty.. chociaż..

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi akurat książka się spodobała będę niedługo czytać kolejną część

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥