czwartek, 26 lutego 2015

"Wróć, jeśli pamiętasz" Gayle Forman


Oryginalny tytuł: Where She Went
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 288
Gatunek: literatura młodzieżowa
Rok wydania: 2015
Moja ocena: 8/10







Minęły już trzy lata od tragicznego wypadku Mii. Obudziła się ze śpiączki, lecz zniknęła z życia Adama. Prowadzą teraz osobne życie o dwóch stronach Ameryki. On- jako idol nastolatek, ona- jako wschodząca wiolonczelistka. Pewnego dnia los daje im drugą szansę. Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszają w podróż w przeszłość.

Po przeczytaniu pierwszej części byłam ciekawa, co wydarzy się dalej. Z czasem jednak mój zapał słabł i całkowicie zrezygnowałam z kupna tej książki. Lecz gdy obejrzałam film, zmieniłam zdanie. Z początku ciężko mi się ją czytało. Schematem przypominała mi po części biografię. Akcja tak naprawdę rozkręca się po pewnym czasie i mnie osobiście pochłonęła.

W poprzedniej części autorka postawiła na muzykę klasyczną. Występowało wiele opisów nawiązujących do wiolonczeli. Tym razem skupiła się nie tyle, co na muzyce, ale na życiu popularnych osób.

Narratorem jest Adam, który zdecydowanie zdobył moją sympatię. Nie wychodzi mu ukrywanie agresji i dosyć często wybucha. Mimo to jest w nim coś, co sprawia, że wybaczamy mu każde przewinienie. Mia w poprzedniej części mnie denerwowała. Była egoistyczna. Nie zmieniłam zdania i nadal tak uważam. Z początku wydawało mi się, że próbuje zapomnieć. Jakby to, co działo się trzy lata temu, było dla niej niczym. Później jednak dowiedziałam się, że jest zupełnie inaczej i dzięki temu zdobyła u mnie wielkiego plusa.

"Wróć, jeśli pamiętasz" jest napisane znacznie lepiej niż jej poprzedniczka. Łatwiej jest się wciągnąć i szybciej ją przeczytać. Autorka nie oszczędzała opisów uczuć i problemów, z którymi borykał się Adam, dzięki czemu łatwiej jest nam zrozumieć jego obecną sytuację.

Książka zdecydowanie podoba mi się bardziej niż pierwsza część. Mam nadzieję, że kolejne książki tej autorki będą równie dobre.

Zostań, jeśli kochasz | Wróć, jeśli pamiętasz

1 komentarz:

  1. ja ciągle jestem przed częścią pierwszą , która czeka od ponad miesiąca na półce :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥