środa, 18 lutego 2015

"Mrówki w śniegu" Anna M. Gorgolewska


Oryginalny tytuł: Mrówki w śniegu
Autor: Anna M. Gorgolewska
Wydawnictwo: Lucky
Ilość stron: 160
Gatunek: dla młodzieży
Rok wydania: 2012
Moja ocena: 6/10






Agnieszka wraca do domu po udanym pobycie u cioci. Te wakacje zdecydowanie zaliczała do najlepszych. Jednak kiedy okazuje się, że mama oraz jej mąż ukrywali przed nią przeprowadzkę, cały świat się zawalił. Będzie musiała zacząć żyć w nowym otoczeniu. Dziewczyna zaczyna przeciwstawiać się mamie, odpychać swojego młodszego brata. Musi podjąć ważną decyzję, czy na pewno chce żyć w taki sposób. Jeśli zrobi jeszcze jeden krok, może posunąć się za daleko. Nie będzie już odwrotu.

Nie miałam zamiaru przeczytać tej książki. Okładka i opis nie zachęciły mnie specjalnie. Kiedy zaczynałam czytać, myślałam, że pójdzie mi szybko, jednak książka okropnie mnie nudziła. Akcja nie miała żadnych zwrotów. Lecz kiedy skończyłam czytać, bardzo mnie poruszyła.

Anna M. Gorgolewska napisała tę pozycję prostym językiem, który łatwo jest przyswoić. Pomysł na fabułę był niezbyt ciekawy. Praktycznie cały czas działo się to samo, tyle tylko, że główna bohaterka coraz bardziej się staczała.

Postacie były również nieciekawe. To, jak Agnieszka traktowała swojego młodszego brata bardzo mnie denerwowało. Mimo wad, jakie w tej książce się pojawiły, książka mnie poruszyła. Nie mogłam otrząsnąć się po przeczytaniu jej.

Ponieważ książka przestrzega przed nałogiem polecam ją szczególnie osobom w wieku 11-13 lat. Warto ją przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za tak wiele miłych słów, które mi piszecie! Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy ♥